عیب یابی و تعمیر یخچال ساید بای ساید دوو

عیب یابی و تعمیر یخچال ساید بای ساید دوو با ما همراه باشید. این آموزش به صورت کاملا کاربردی و قابل تعمیم برای سایر برند های لوازم خانگی می باشد.

لوازم و تجهیزات بسیاری در منازل مورد استفاده قرار می گیرند که هر یک فراخور نوع استفاده، برند و کارخانه تولید کننده دارای کیفیت های مختلفی هستند و پس از مدتی نیاز به تعمیرات یا تعویض قطعات خواهند داشت. تشخیص درست خرابی و عیب یابی مناسب مهمترین عامل در رفع ایراد می باشد. برخی از اینگونه موارد را به اختصار توضیح خواهیم داد.

علت خرابی فن ساید بای ساید

یکی از شایع ترین ایرادات در ساید دوو خرابی فن فریزر میباشد که معمولا در این مواقع قسمت یخچال کاملا گرم میشود و برودت فریزر و به خصوص طبقات بالایی کم میگردد.

نکته متخصص: گاهی اوقات پس از تست فن که معمولا با گرفتن کلید داخل کابین فریزر میباشد درابتدا فن کار نمیکند ولی بعد از باز کردن کاور دستگاه و تست مجدد دیده شده که فن کار میکند که باید توجه داشت فن معیوب میباشد و در دماهای پایین کار نمیکند.

 

علت معیوب شدن برد ساید بای ساید

ایراد متداول بعدی معمولا ساید های دوو پس از پنج الی شش سال کار برد معیوب میشود که در این مواقع یا دستگاه کلا خاموش شده است و یا سرمای دستگاه دچار مشکل می گردد. با این اتفاق در هنگام باز و بست درب دستگاه مشاهده شده و فن در زمان باز بودن درب به کار می افتد و با بستن درب دستگاه متوقف می شود که همین علت هم باعث افت سرمای دستگاه میگردد.

نکته متخصص: در مواقع خرابی برد معمولا از روی ظاهر برد هم میتوان به خرابی برد پی برد که معمولا خازن صافی باد کرده است.

 

عدم وجود سرما در کابین ساید بای ساید

ایراد متداول بعدی عدم وجود سرما در دستگاه میباشد که با باز کردن کاور دستگاه فقط در یکی دو ردیف بالایی سرما وجود دارد. در این مواقع معمولا باید از مشتری سوال کرد که آیا دستگاه به تدریج گرم شده یا اینکه به یکباره این اتفاق افتاده است. اگر مشتری اعلام کرد به صورت یهویی یا نهایت یکی دو روزه احتمال نشت گاز از قسمت پرفشار و یا همان کندانسور و به خصوص زیر کندانسور که در معرض رطوبت قرار دارد وجود دارد. ولی اگر مشتری اعلام کرد دستگاه به تدریج گرم شده احتمال نشت از قسمت کم فشار یا اواپراتور و یا گیر بودن لوله مویین وجود دارد.

نکته متخصص: در صورت در گیر بودن لوله مویین چون امکان تعویض آن به صورت شرکتی وجود ندارد با ایجاد سوراخ کوچکی در کنار اواپراتور و رد کردن لوله مویین از انجا لوله مویین تعویض میگردد.

 

دلیل عدم تخلیه و خارج شدن یخ از قالب یخساز چیست؟

ایراد متداول دیگر در ساید دوو عدم خالی شدن یخ از قالب یخساز میباشد که در این مواقع یخ تولید میگردد ولی تخلیه نمیشود و در نوبت آبگیری مجدد یخساز در داخل فریزر آب به راه میافتد. در این مواقع تنها علت معیوب شدن قالب یخساز است که دلیل آن هم جدا شدن قسمت انتهایی قالب میباشد. وظیفه قسمت انتهایی قالب یخساز جلوگیری از چرخش کامل انتهای قالب میباشد که باعث پیچش قالب شده و یخ از قالب جدا میگردد.

درباره‌ی مدیر سایت

همچنین ببینید

تعمیرگاه یخچال ساید لباسشویی ظرفشویی اسنوا اراک

تعمیرگاه یخچال ساید لباسشویی ظرفشویی اسنوا اراک

تعمیرگاه یخچال ساید لباسشویی ظرفشویی اسنوا اراک خدمات خود را به صورت شبانه روزی به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کانال تلگرام